42110 Mastercraft - Fi-156 C-1 Storch 1:72

Dostępność: mało
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 26,00 zł 26.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: MasterCraft
Kod produktu: 7354-101CD_20171110212808

Opis

Model niemieckiego samolotu patrolowego. Model wykonano w popularnej skali 1:72 dzięki czemu doskonale będzie prezentował się na półce pośród innych samolotów tej epoki. Dzięki częściom, kalkomaniom i instrukcji zawartej w pudełku, będziesz mógł własnoręcznie zbudować samolot w jednym z sześciu wariantów malowania. Wysokiej jakości tworzywa i wklęsłe linie podziałów stanowią o wartości modelu.

 

Zawartość:

  • ilość części: 58
  • kalkomania
  • instrukcja

 

Wymiary:

  • długość: 138 mm
  • rozpiętość skrzydeł: 196 mm
  • opakowanie: 29 x 19 x 4,5 cm

 

Historia samolotu

PZL.37 Łoś – polskiej konstrukcji i produkcji średni, dwusilnikowy bombowiec zbudowany w układzie dolnopłata o konstrukcji całkowicie metalowej z podwoziem chowanym w locie.

Produkcję pierwszych egzemplarzy serii B rozpoczęto jesienią 1938 r. Wzorowano je na prototypie P.37/II z poprawkami wynikającymi z doświadczeń eksploatacyjnych. Podstawową różnicą pomiędzy wersjami A i B były mocniejsze silniki oraz lepsze opracowanie konstrukcji. W nowych samolotach zastosowano silniki Bristol Pegasus XX (918 KM) lub te same silniki budowane na licencji w Polsce jako PZL Pegasus XX.

Początkowo Departament Aeronautyki MSWojsk. złożył zamówienie na 180 samolotów wersji B i wpłaciło pieniądze za 108 samolotów. Termin dostawy ustalono na 31 marca 1939 r.

4 listopada 1938 r. samolot SP-BNL (który po adaptacji odpowiadał ściśle wersji B) został wysłany na Międzynarodowy Salon Lotniczy w Paryżu. Tam konstrukcja została oceniona przez ekspertów bardzo pozytywnie. Taką samą opinię wystawili attache lotniczy akredytowani w Polsce, zaproszeni wcześniej na pokaz Łosia i innych samolotów.

Samoloty serii B spotkały się z dużym uznaniem ze strony jednostek lotnictwa bombowego, które rozpoczęły eksploatację tej maszyny od wiosny 1939 r.

Do 1 września 1939 r. wytwórnie: PZL-WP nr 1 w Warszawie i PZL-WP nr 2 w Mielcu (działająca od 1 sierpnia 1939 r.) zdążyły wyprodukować łącznie około 120 bombowców PZL.37 A i B. W jednostkach wojskowych znajdowało się tylko 70 samolotów. 14 oblatanych maszyn serii B z wytwórni warszawskiej i trzy serii B z mieleckiej przeprowadzono drogą powietrzną na lotnisko Małaszewicze koło Brześcia nad Bugiem. Tam zespół pod kierunkiem inż. M. Bużora wmontowywał uzbrojenie do wszystkich dostarczanych maszyn. Z tych 17 samolotów dziewięć uzupełniło dywizjony, pozostałe zostały zniszczone bądź uszkodzone przez bombardowanie niemieckie. Niemcy zniszczyli 10 Łosi B na lotnisku Okęcie, trzy Łosie B na lotnisku w Mielcu oraz 20 Łosi B znajdujących się w różnych fazach montażu w obu wytwórniach.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl